عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سنگ مصنوعی ledge stack silver

تومان

سنگ مصنوعی Antique silver

تومان

سنگ مصنوعی elegance silver

تومان


تاریخ : پنج شنبه 27 اسفند 1394
بازدید : 1346
نویسنده : امین

یکی از معضلات تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست و همچنین بتن بخصوص در فصل زمستان و هوای سرد ، افزایش مدت زمان عمل آوری و یا اصطلاحا خشک شدن بتن و یا سنگ مصنوعی می باشد. لذا جهت تسریع واکنش های هیدراتاسیون و پلیمریزاسیون میتوان از نانو زود سخت شونده استفاده نمود و عملیات عمل آوری محصول را در سنگ مصنوعی سمنت پلاست تا ۱۰ ساعت تقلیل داد.

همچنین با استفاده از این ماده میتوان به نتایجی از قبیل موارد ذیل دست یافت :

افزایش حدود ۵ الی ۱۵ درصد مقاومت فرسایش سطحی محصول ( با فرض ثابت بودن میزان سیمان مصرفی با توجه به فرمول ثابت و همچنین با توجه به دوز مصرف از این ماده) ، این ماده ( شتاب دهنده نانو سیل )

موجب افزایش مقاومت خمشی محصول به مقدار ۱۰ الی ۲۰ درصد نسبت به فرمول قبل میگردد (‌به دلیل ایجاد کریستالاسیون قویتر و بیشتر در سیمان )

موجب کاهش مدت زمان مقاومت نهایی بتن می گردد ( مقاومت نهایی محصول پس از ۲۸ روز حاصل میگردد. با توجه به دوز مصرف این مدت زمان به ۱۰ الی ۱۴ روز تقلیل می یابد

 



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : چهار شنبه 26 اسفند 1394
بازدید : 551
نویسنده : امین

سنگهاي طبيعي مورد استفاده در صنعت ساختمان

سنگ‌هاي اصلي مورد استفاده در سنگ‌ تزئيني و نما عبارتند از: گرانيت، مرمر، تراورتن، سنگ چيني، مرمريت، ماسه سنگ و سنگ لوح.  از سنگ‌هاي آذرين به جز گرانيت نمونه‌هاي ديگر را كمتر مورد استفاده قرار مي‌دهند. انواع ديگر سنگ‌هاي آذرين مورد استفاده در صنايع ساختماني عبارتند از: ديوريت، بازالت، سينيت، كابرولابراديوريت و دياباز. سنگبري‌ها، سنگ‌هايي نظير سرپانتين، انيكس، تراورتن و حتي انواعي از گرافيت‌ها را مرمر مي‌نامند و بنابراين مفهوم دگرگون شدن سنگ‌هاي آهكي به منظور تبديل شدن به مرمر كه از اصول پايه در سنگ‌شناسي است براي سنگ‌هاي نما در بازار سنگبري مصداق ندارد.

سنگ‌هاي آنتيك  طبيعي

ضايعات سنگ‌هايي كه براي توليد سنگ‌هاي آنتيك به‌كار مي‌رود، بايستي سختي قابل قبول داشته باشند. سختي زياد نيز شرايط برش و صيقل دادن سنگ را مشكل ساخته و هزينه تهيه سنگ آنتيك را بالا مي‌برد. در نتيجه تهيه سنگ‌هاي آنتيك به‌دليل سختي زياد گرانيت‌ها و كوارتزيت‌ها گران تمام مي‌شود.  همچنين ضايعات سنگي كه در برابر اسيدها مقاوم مي‌باشند جهت توليد سنگ‌هاي آنتيك مناسب نمي‌باشند از جمله گرانيت، سينيت، ديوزيت، كوارتزيت، آنزريت، تراكيت، بازاكت، دياباز و ماسه سنگ. با توجه به اين موارد از ضايعات سنگهاي تراورتن جهت توليد سنگ آنتيك طبيعي استفاده مي‌شود كه برخي از دلايل آن عبارتست از :

1- مقاومت پايين تر سنگ‌هاي تراورتن (نسبت به سنگهاي گرانيتي و كوارتزيت)  2- سختي كم 3- قابليت ساب و برش  4- بلوري بودن 5- چگالي زياد 6- زيبايي ظاهر 7- وجود تخلخل جهت چسبيدن كامل به ملات

 سنگ آنتيك مصنوعي

سنگهاي آنتيك مصنوعي سمنت پلاست محدوديتهاي موجود در سنگهاي آنتيك طبيعي (استفاده از سنگهاي با مقاومت وسختي پايين تر همچون سنگ‌هاي تراورتن و  نيز وجود تخلخل جهت چسبيدن كامل به ملات) را بدلايل زير ندارند:

1-     عدم نياز به برشكاري زياد (وجود محصولات در سايزهاي مختلف)

2-      عدم نياز به داشتن تخلل جهت چسبيدن كامل به ملات (در نظر گرفتن تجهيزات خاص در حين قالب گيري براي جلوگيري از ريزش)

 لذا امكان توليد سنگ آنتيك مصنوعي با مقاومت بالا و تخلل بسيار پايين وجود دارد كه اين دو مزاياي زير را به همراه خواهند داشت:

1-     دوام بيشتر سنگ آنتيك مصنوعي بدليل مقاومت بيشتر

2-    جلوگيري از ايجاد قارچ و باكتري در فضاهاي خالي موجود در سنگ بدليل تخلل پايينتر نسبت به سنگهاي آنتيك طبيعي



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : دو شنبه 24 اسفند 1394
بازدید : 764
نویسنده : امین

با کم کردن آب همراه با ثابت نگهداشتن کار پذیری (با در نظر گرفتن مقدار مناسب رزين مخصوص توليد سنگ مصنوعي و نسبت آب به سيمان در مخلوط) مي‌توان بطور محسوسی مقاومت مکانیکی سنگ مصنوعي را افزایش داده ، خطر جداشدگی دانه ها را کم و یکنواختی و تراکم مخلوط را بهبود بخشيد.
مقدار واقعی کاهش آب بستگی به مقدار سیمان، نوع مصالح سنگی، پوزولانها، ميزان حباب هوا و شرایط محیطی دارد. بنابراین ساختن مخلوط های آزمایشی برای بررسی و رسیدن به خواص بهینه و مطلوب و در ضمن اطمینان از عدم وجود عوارض جانبی نامطلوب مانند جداشدگی دانه ها، آب‌آوری (Bleeding)  و کاهش کارپذیری با زمان (یا کم شدن اسلامپ) و… ضروری است.
مقاومت سنگهاي مصنوعي با نسبت آب به سيمان مخلوط نسبت معكوس دارد. به عبارت ديگر با كاهش نسبت آب به سيمان مقاومت سنگهاي توليدي بيشتر مي‌گردد. از طرف ديگر با كاهش نسبت آب به سيمان كار پذيري مخلوط كاهش مي‌يابد.
بدليل حرارت ايجاد شده از واكنشهاي شيميايي در حين سخت شدن مخلوط در قالب ، قالب كامپوزيت دچار اعوجاج مي‌گردد (تاب بر داشتن قالب). لذا لازم است قالبها بدون سربار رها نشوند.
توجه به عمل آوري (Curing) در زمانهاي اوليه توليد سنگ مصنوعي بسيار اهميت دارد.
بدليل پايين بودن جذب آب سنگهاي مصنوعي سمنت پلاست  استفاده از شن نخودي در سطح پشت سنگ توصيه مي‌شود. در سنگهاي مورد استفاده در نما مي‌بايست اسكوپ به تعداد مناسب نصب گردد.
جهت انبار سنگهاي توليد شده بايد تمهيدات خاصي بكار برد (بويژه در مورد سنگهاي تازه خارج شده از قالب بدليل پايين بودن مقاومت سنگها در روزهاي اوليه). عدم توجه به اين امر باعث ايجاد ترك در سنگها خواهد شد.
خشك شدن سريع سنگهاي توليد شده باعث ترد شدن و ايجاد تركهاي موئي در سنگ مي‌گردد.
قالبهاي لاستيكي در مقايسه با قالبهاي كامپوزيت از طول عمر بيشتري برخوردار مي‌باشد ليكن هزينه اوليه آن بيشتر است.
در ميز ويبره كه تنها ارتعاش عمودي دارد، سنگ توليد شده با قالب لاستيكي  داري حفره مي‌باشد. در برخي موارد ميتوان با نيمه پر كردن قالب لاستيكي و سپس ويبره نمودن آن از ايجاد حفرات در سطح سنگ جلوگيري نمود.
استفاده بيش از حد مجاز از رزين مخصوص توليد سنگ مصنوعي باعث كاهش مقاومت سنگهاي توليد شده مي‌گردد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
بازدید : 597
نویسنده : امین

سنگ مصنوعی سمنت پلاست روشی است برای تولید انواع سنگ های مصنوعی، موزاییک های ویبره با کیفیتی بمراتب بالاتر از موزاییک های سنتی ویبره لاستیکی، انواع سنگ های نمای آنتیک، کفپوش و موزائیک های آنتیک نسل جدید و انواع محصولات گرانیتی و مرمریت که بر پایه بتن تقویت شده بوده و در تولید آن از رزین سنگ مصنوعی یا رزین سمنت پلاست استفاده می شود.

با راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی می توانید انواع محصولات بتنی را با کیفیت عالی و مقاومت بالا تولید کنید محصولاتی که از نظر زیبایی می توانند به سنگ های طبیعی رقابت کنند و از نظر مقاومت و دوام نیز مناسب هستند. در تولید این محصولات از میکسر و میز ویبره استفاده می شود اما بتن مصرف شده در این سنگ ها طرح اختلاط خاصی دارد که به شما آموزش داده خواهد شد.

دستگاه  تولید دستی سنگ مصنوعی سمنت پلاست با ظرفیت 80-100 مترمربع در شیفت
دستگاه تولید نیمه اتومات سنگ مصنوعی سمنت پلاست با ظرفیت 200-220 مترمربع در شیفت
ساخت و راه اندازی دستگاه تولید اتوماسیون سنگ مصنوعی سمنت پلاست با ظرفیت 400-420 مترمربع در شیفت
تامین انواع قالب های سنگ مصنوعی (تزریقی و فرمینگ)، قالب های ویبره، قالب موزاییکی (انواع قالب های ای بی اس و لاستیکی)
تامین مواد اولیه سنگ مصنوعی سمنت پلاست و محصولات بتنی (رزین، رنگ های پودری قرمز- زرد - مشکی - قهوه ای و سفید، انواع رنگ های موزاییک ویبره، الیاف و ... )
تامین و تولید انواع سنگ های نمای آنتیک، کفپوش و موزائیک، گرانیت و مرمریت، سنگ پله و قرنیز

مشخصات سنگ مصنوعی تولید شده به شرح زیر می باشد:

مقاومت فشاری : 600-1000 کیلوگرم در سانتیمتر مربع
مقاومت خمشی: 60-150  کیلوگرم در سانتیمتر مربع
مقاومت در مقابل سرما : 40 درجه سانتی گراد زیر صفر
نفوذ آب : کمتر از 3 درصد
قابلیت سبک سازی
مقاوم در برابر اشعه خورشید وانواع شرایط جوی و هوای سرد و گرم
ماندگاری رنگ های موزاییکی و سنگ هی نما بیش از 15 سال

با توجه به کیفیت و مقاومت محصولات سنگ مصنوعی سمنت پلاست و همچنین قیمت مناسب و با در نظر گرفتن تنوع در طرح و رنگ، اسقبال قابل قبولی از آن بعمل آمده است. پیش بینی میشود در آینده نزدیک این محصول، جایگزین مناسب برای بخش عمده ای از سنگهای نمای ساختمانی و موزائیکهای سنتی باشد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
بازدید : 747
نویسنده : امین


سنگ مصنوعی

وزن هر متر مربع وزن  ضخامت ابعاد  کاربرد
13.57 39.1 10mm 236*116 دیوار
16.59 47.8 12mm 236*116 دیوار و کف
19.61 56.5 14mm 236*116 دیوار و کف
22.61 65.2 18mm 236*116 دیوار و کف


:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
بازدید : 886
نویسنده : امین

تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی از سال 1960 در ایتالیا پدید آمد و در همان دهه اولین کارخانه تولید سنگ مصنوعی در این کشور شروع به فعالیت کرد. ایده پدید آمدن سنگ مصنوعی از آنجا شکل گرفت که طراحان و آرشیتکت‌ها به منظور هر چه زیباتر کردن و چشم‌نوازتر کردن فضاها اعم از فضاهای درونی و بیرونی ساختمان‌ها و کف‌پوش‌ها و محوطه‌سازی‌های بیرونی نیاز به سنگهایی با فاکتورهای مورد نظر خویش را احساس می‌نمودند بعلاوه پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه‌های مختلف این نیاز را بیان می‌‌کرد که سنگ‌هایی با طرح‌های مختلف و فاکتورهای فیزیکی ومکانیکی کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دست‌رس باشد. بدین ترتیب با رشد جمیعت جهان و متفاوت شدن سلیقه‌ها سنگ‌های طبیعی پاسخگوی این نیاز انسانی و سلیقه‌ای نبودند. لذا ترکیبات مواد برای ساخت سیمای جدید با زیبایی خاص و نمای یکدست و بدون تغییر در رنگ و طرح به کار گرفته شد. گر چه مواد اولیه تولید سنگهای مصنوعی از اجزاء سنگهای طبیعی تهیه می‌شود ولی امکان تعیین رنگ و طرح مورد نظر با افزودن رنگدانه‌ها و به کار بردن جنس‌های مختلف در سنگهای مصنوعی وجود دارد. امکان به کارگیری اجزاء مختلف از جمله قطعات فلزی، دانه‌های فسیلی، قطعات سنگهای قیمتی در ساختار سنگ مصنوعی سبب هر چه زیباتر شدن و منحصر به فرد شدن طرح‌ها ومدل‌های سنگ مصنوعی می‌باشد. همچنین سطوح مختلفی برای سنگ‌های مصنوعی می‌توان ایجاد نمود.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : سه شنبه 11 اسفند 1394
بازدید : 577
نویسنده : امین

عایق صوت و حرارت:
نمای آجری بدلیل نداشتن ضوابط عایق بودن به طور کامل صدا و حرارت را از خود عبور داده و از این حیث جزء مصالح سنتی با هدر دهی بالای انرژی می باشد.

صرفه اقتصادی:
نمای آجری از نظر اقتصادی نسبت به دیگر مصالح سنتی برای نما از صرفه اقتصادی برخوردار بوده ولی بدلیل اینکه از دیگر محاسن که در زیر به آن اشاره می شود برخوردار نیست نمی توان آن راآیتم مناسبی جهت نما انتخاب نمود.
 دوام:
دوام نمای آجری با توجه به اینکه در ابعاد مختلف به تولید می رسد از این جهت که خاک رس از مواد عمده تشکیل دهنده آن می باشد نمی تواند دوام و طول عمر طولانی داشته باشد و با گذشت زمان و بر اثر شرایط جوی از استحکام آن کاسته شده و رو به فرسایش می رود.
تنوع طرح:
تنوع طرح نمای آجری منحصر به چند طرح ساده وثابت  بدون تغییر می باشد و نمی توان از آن برای حال و آینده بطور مستمر استفاده نمود.
جرم پذیری:
نمای آجر بدلیل سطح غیر سیقلی و ناصافی که دارد و همچنین رسوب گیری آن بدلیل جنس مواد تشکیل دهنده بعنوان مصالحی دسته بندی می گرددکه ذرات معلق در هوا را بخود گرفته که بازیابی طراوت اولیه آن هزینه برمی باشد.
 سرعت اجرا:
سرعت اجرا در نمای آجر بدلیل استفاده از ملات سیمان و آب و زمانی که برای خشک شدن آن باید در نظر گرفت و همچنین بند کشی بین آجرها از سرعت اجرای پایینی برخوردار بوده  زمان بر می باشد.
وزن:
وزن نمای اجر همان طور که در پارامتر قبل به آن اشاره شد بدلیل مواد اولیه سبکی که دارد وزن نسبتا کمی داشته ولی در عین حال بار مرده زیادی را نسبت به متریالهای نوین ایجاد میکند. 
تنوع رنگ:
تنوع رنگ در نمای آجری مانند طرح آن منحصر چند رنگ می باشد و قدرت مانور و انعطاف زیادی در این بحث ندارد.
آتش سوزی:
با قبول اینکه در مقابل آتش سوزی شکل خود را از دست نمی دهد ولی هیچ گونه تاثیری در اشتعال و یا مهار آتش ندارد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
بازدید : 822
نویسنده : امین

سنگ مصنوعی سمنت پلاست از جمله بهترین و با کیفیت ترین انواع سنگ مصنوعی است که دارای کاربرد بسیار بالایی است. سمنت پلاست در واقع نوعی سیمان پلیمر شده است. استفاده از این نوع سنگ مصنوعی در سال های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از کاربردهای این نوع سنگ مصنوعی مطالبی را ارائه دهیم. در صورت تمایل به اطلاع از کاربرد سنگ مصنوعی سمنت پلاست ، در این مقاله از مجموعه مقالات سنگ مصنوعی با ما همراه باشید.

یکی از کاربردهای این نوع سنگ مصنوعی ، استفاده از آن برای انواع کفپوش های آنتیک و موزاییک است. این نوع کاربرد از سنگ مصنوعی دارای طرفداران زیادی است.

از سنگ مصنوعی سمنت پلاست می توان برای نمای ساختمان ها ، سنگ آنتیک ، سنگ های دکوراتیو و سنگ های بادبر استفاده کرد. برای این منظور سنگ مصنوعی در ابعاد و طرح های مختلف وجود دارد.

یکی از کاربردهای رایج این نوع سنگ مصنوعی در تولید انواع سنگ های پله و همچنین سنگ های مورد استفاده در زیر پله است.

به عنوان یکی دیگر از کاربردهای سنگ مصنوعی سمنت پلاست می توان به تولید قرنیز اشاره کرد.

برای ساخت شومینه نیز می توان از این سنگ مصنوعی استفاده کرد. این نوع سنگ مصنوعی به موجب طرح های زیبایی که دارد دارای کاربردهای زیادی در دکوراسیون است.

از دیگر کاربردهای رایج سنگ مصنوعی سمنت پلاست می توان ساخت جدول و مبلمان شهری و همچنین گلدان را نام برد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
بازدید : 929
نویسنده : امین

مقاومت فشاری بین 800 – 1200 کیلوگرم بر سانتی متر مربع
مقاومت کششی 150 کیلوگرم
مقاومت خمشی بین 150 – 200 کیلوگرم
مقاومت حرارتی 500 سیکل دمایی
مقاومت سرمایی ( یخبندان ) تا منفی 50 درجه سانتی گراد زیر صفر
مقاومت سایشی 0.4 گرم بر سانتی متر مربع
نفوذپذیری آب کمتر از 3 درصد
طیف رنگ مقاوم در برابر شرایط جوی و تابش نور خورشید
دارای قابلیت خود پاک شوندگی و عدم تیرگی در بافت داخلی سنگ
قدرت چسبندگی بیشتر با مصالح ساختمانی
نصب آسان و مشابه سنگ های طبیعی
زیبایی بیشتر و قابیت انتخاب رنگ
امکان نصب در مناطق کویری
عدم ایجاد ترک در مقابل انبساط و انقباض
شستشوی آسان و عدم نفوذ رطوبت
وزن کمتر نسبت به سنگ های طبیعی ( جرم حجمی 2200 کیلوگرم )
رنگ معدنی در بافت مولکولی سنگ
قابلیت برش کاری و سوراخ کاری

تنوع در طرح و قیمت ارزانتر و ...



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
بازدید : 570
نویسنده : امین

سمنت پلاست تکنولوژی جدید و نو در تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک است. در واقع سیمان پلیمر شده خود نوعی سنگ مصنوعی است که به موجب ساختار نانو ترکیبات پلیمری که دارد به وجود آمده است. به موجب مزایای سنگ مصنوعی نانو سمنت پلاس، این سنگ مصنوعی دارای کاربردهای زیادی است. در این نقاله برخی از مزایای این نوع سنگ مصنوعی را برای شما کاربران عزیز شرح می دهیم.

عدم از دست دادن درخشش و جلوگیری از نفوذ تیرگی به داخل سنگ مصنوعی که موجب زیبایی طولانی مدت سنگ مصنوعی سمنت پلاست می شود.

این نوع سنگ مصنوعی به موجب ساختاری که دارا است، نسبت به سنگ طبیعی قابلیت چسبندگی بیشتری با مصالح ساختمانی دارد.

وزن سنگ مصنوعی سمنت پلاست در مقایسه با وزن سنگ های طبیعی بسیار کمتر است از این رو استفاده از آنها روز به روز بیشتر می شود.

سنگ مصنوعی سمنت پلاست در بازار با قیمتی کمتر از سنگ طبیعی و حتی قیمت سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک در انواع دیگر به فروش می رسد. که این ام نیز یکی از دلایل افزایش خرید سنگ مصنوعی تحت عنوان سنگ مصنوعی سمنت پلاست است.

عایق بودن این نوع سنگ مصنوعی از نظر صوتی و حرارتی

مقاومت بالای سنگ مصنوعی سمنت پلاست در شرایط آب و هوایی نا مناسب مانند یخبندان

و بسیاری دیگر.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
بازدید : 502
نویسنده : امین

دیده شده که برخی از فروشندگان تصمیم به فروش سنگ مصنوعی تولید چین و با هدف سود بیشتر کرده‌اند، این امر هم برای اقتصاد کشور بسیار مضر است و هم برای مصرف کننده‌ها بسیار خطرناک. حال شاید این سؤال پیش بیاید که چرا خطرناک برای مصرف کننده؟ باید بدانید سنگ مصنوعی تولید چین دارای کیفیت بسیار پایین و مقاومت بسیار کم است از این رو در اثر عوامل جوی به راحتی از نما جداشده و ممکن است موجب آسیب دیدگی شود.

سنگ مصنوعی چینی نسبت به نوع ایرانی خود ارزان‌تر و همچنین بی کیفیت‌تر است در ادامه برخی تفاوت‌های سنگ مصنوعی چینی و سنگ مصنوعی تولیدی تهران سنگ را برای شما بیان خواهیم کرد:

تغییر رنگ

سنگ چینی به دلیل وجود منافذ در بافت و همچنین استفاده نکردن از رنگ دانه‌های مرغوب به مرور زمان دچار رنگ پریدگی شده و جلوه خود را از دست می‌دهد، در مقابل سنگ مصنوعی تهران سنگ بعد از گذشت چند سال بازهم جلوهای مانند روز اول را داراست.

چسبندگی

چسبندگی سنگ مصنوعی چینی به دلیل بافت‌های نا همسان بسیار کم و در مقابل عوامل طبیعی بسیار آسیب پذیر می‌باشد.

دما

به دلیل مقاومت کم سنگ مصنوعی چینی در مقابل دما ممکن است این سنگ در سرما زیاد زمستان دچار ترک خوردگی شود.

مقاومت

مقاومت سنگ مصنوعی چینی به نصبت سنگ مصنوعی تهران سنگ بسیار کمتر و آسیب پذیر تر است.

در نتیجه سعی کنید کیفیت را قربانی قیمت نکرده و سنگ مصنوعی استاندارد و مرغوب را خریداری نمایید.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
بازدید : 912
نویسنده : امین

مقاومت بسیار زیاد این محصول نسبت به دیگر محصولات هم­­رده در برابر خش، ضربه، لکه

 جذب آب نزدیک به صفر، بهداشتی بودن و نظافت آسان
 آنتی باکتریال بودن وتنوع رنگ بالا
 مقاوم بودن در برابر سایش، مواد شیمیایی وقابلیت تحمل وزن ماشین آلات سنگین 

این سنگها برای استفاده در فضای داخلی ساختمان، کانتر­های آشپزخانه و میزهای آزمایشگاهی،سرویس بهداشتی و حمام،بیمارستان­ها، کلینیک­های دندانپزشکی، اتاق­های عمل و جراحی و .. مناسب میباشد



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
بازدید : 936
نویسنده : امین

یکی از بهترین روش نصب سنگ مصنوعی استفاده از چسب خمیری است زیرا این چسب نیاز به افزودنی ندارد و به تنهایی به وسیله آن می توانید سنگ مصنوعی را به سطح مورد نظر متصل نمایید. در این مقاله بهترین روش برای استفاده از چسب خمیری را برای شما بیان خواهیم کرد.

ابتدا سطح مورد نظر را کاملا تمیز و از گردو غبار و یا هر عنصر سست کننده دیگری پاک نمایید.در صورتی که سطح مورد نظر رنگ و کاشی و یا کنیتکس باشد ابتدا به وسیله تیشه سطح مورد نظر را خراش داده و سپس اقدام به نصب نمایید.

در ادامه به دلیل وجود مایعات پلیمری موجود در چسب های خمیری اگر سطح مورد نظر شما سیمانی بود باید آن را به وسیله آب از رطوبت اشباع کرد و در صورت گچی بودن حداقل یک روز قبل از نصب سطح را توسط قلم موی نقاشی با پلیمر بپوشانید .

در ادامه به وسیله کاردک شانه ای به صورت افقی و عمودی چسب خمیری را بر روی سطح بکشید و توجه کنید که میزان مصرف چسب به مقداری باشد که کاملا بین سنگ مصنوعی و دیوار را پر کند و محلی عاری از چسب در زیر آن وجود نداشته باشد ، پیشنهاد ما این است مه مقدار کمی از چسب را پشت سنگ مصنوعی هم مالیده و سپس نصب نمایید. همیشه مقداری از چسب را از ظرف آن خارج کنید که بتوانید در مدت 15 دقیقه عملیات نصب را به اتمام برسانید زیرا اگر نصب بیشتر از این طول بکشد لایه رویی چسب خمیری خشک شده و قدرت چسبندگی آن کاهش می یابد.

در ادامه سنگ مصنوعی را روی سطح قرار داده و با ضربه توسط چکش پلاستیکی آن را محکم نمایید و تراز کنید.

در انتها به وسیله ی یک فرچه ی پلاستیکی سطح را تمیز کرده و 24 ساعت بعد عملیات بند کشی را به وسیله کیسه بند کشی انجام دهید.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
بازدید : 587
نویسنده : امین

در سال های اخیر استفاده از انواع سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک به منظور دکوراسیون داخلی و همچنین تزیین نمای خارجی ساختمان ها بسیار افزایش پیدا کرده است. سنگ آنتیک ترکیبی از ضایعات سنگ تراورتن و برخی از افزودنی های دیگر است. انواع سنگ آنتیک دارای مقاومت بسیار بالایی هستند که این یکی از دلایل افزایش استفاده از آنها است. 

سطح سنگ آنتیک ممکن است بعد از گذشت زمان آلوده شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. در شست و شو تمیز کردن سنگ مصنوعی باید به چند نکته توجه کرد. در این بخش از مقالات سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک قصد داریم اطلاعاتی در زمینه شست و شوی سنگ آنتیک در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. اگر شما هم در دکوراسیون داخلی و یا در نمای ساختمان خود از سنگ آنتیک استفاده کرده اید، توصیه می کنیم این مقاله را در مورد تمیز کردن سنگ آنتیک مطالعه نمایید.

برای تمیز کردن سنگ آنتیک و حذف آلودگی و کثیفی از سنگ آنتیک می توانید از مواد شوینده و برس استفاده نمایید. در انتخاب برس برای تمیز کردن سنگ آنتیک دقت نمایید. برس های سیمی به سطح سنگ آنتیک آسیب می رسانند و نمای ظاهری آن را از بین می برند، از این رو نباید از برس سیمی برای پاکسازی سطح سنگ آنتیک استفاده کرد.

علاوه براین مواد شوینده اسیدی نیز موجب بروز خوردگی در سنگ آنتیک می شود. در واقع استفاده از اسید نیز به مانند برس سیمی موجب بروز آسیب در سطح سنگ آنتیک می شود. و نیاز به تعویض سنگ آنتیک را ایجاد می کند که هزینه زیادی را در بر دارد. از دیگر نکاتی که در شست و شو و تمیز کردن سنگ آنتیک باید به آن توجه کنید عدما استفاده از آب فشار قوی است. در واقع نماشویی توسط واشر فشار ها برای نماهای ایجاد شده از سنگ آنتیک توصیه نمی شود.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : چهار شنبه 5 اسفند 1394
بازدید : 887
نویسنده : امین

سنگ مصنوعی دارای انواع مختلفی است. یکی از انواع زیبا و پرکاربرد انواع سنگ مصنوعی، پانل های سنگ مصنوعی Random (تصادفی) است. این نمونه سنگ مصنوعی زیبا و مقرون به صرف است. علاوه بر این نمای کلاسیک به خانه می دهد. این نوع سنگ مصنوعی دارای طیف رنگی وسیعی است از این رو برای دکوراسیون بسیار مورد استفاده است.

زیبایی، رنگ و جزییات این سنگ مصنوعی به حدی شگرف است که گاها افراد آن را با سنگ طبیعی اشتباه می گیرند. در این سنگ مصنوعی از از پلی یورتان که یک ماده مقاوم است استفاده شده است. این نوع سنگ مصنوعی دچار شکاف و ترک نمی شود. پلی یورتان سخت و مقاوم است، و در سخت ترین شرایط آب و هوایی مانند گرما، نور آفتاب، رطوبت، باد و سرما بدون آسیب دیدگی، بدون محو شدن، لایه برداری و یا فرسایش مقاومت خواهد کرد.

یکی دیگر از مزیت های بزرگ استفاده از پلی یورتان در ساخت سنگ مصنوعی، وزن سبک آن است. از این رو نصب این سنگ مصنوعی آسان است و هزینه ای برای نصب و راه اندازی این سنگ مصنوعی نیاز نیست. الگودهی پیچیده و رنگ های متنوع پانل های این سنگ مصنوعی موجب شده است تا استفاده از این نوع سنگ مصنوعی در مکان های مختلف افزایش پیدا کند.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
بازدید : 877
نویسنده : امین

در این مقاله در مورد قالب سنگ مصنوعی و انواع آن برای شما توضیح خواهیم داد. ابتدا به سراغ جنس این قالب‌ها می‌رویم، عمدتاً جنس قالب سن مصنوعی به دو صورت ABS که برای قالب‌های براق و عموماً قالب‌های کف‌پوش استفاده می‌شود و HP که برای قالب‌هایی با ظاهر مات مانند سنگ های نما و ... استفاده می‌شود.

عموماً عمر مفید قالب براق بین ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ ضرب تولید بسته به مرغوبیت آن و عمر مفید قالب مات بین ۱۸۰ الی ۵۰۰ ضرب می‌باشد. قالب‌های تزریقی از عمر بیشتری نسبت به قالب‌های فرمینگ برخوردارند ولی سنگ مصنوعی با کیفیت پایین‌تر تولید می‌کنند. قالب فرمینگ به دلیل یکپارچگی سطحی و به دلیل سطح صاف و صیقلی بودن بسیار بیشتر کارایی دارد.

بعد از قالب گیری باید محصول به وسیله ارتعاش و یا ضربه آرام از قالب جدا شود و ضربات شدید و حرارت در زمان خروج محصول بسیار به قالب سنگ مصنوعی صدمه می زند. بعد از کار با قالب بهتر است آن را با اسیدکلریدریک شسته و تمیز نمایید.

در واقع قالب‌ها هستند که طرح و زیبایی را به سنگ مصنوعی می‌دهند پس استفاده از قالب استاندارد و مرغوب در تولید سنگ مصنوعی با کیفیت بسیار مهم است.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : دو شنبه 3 اسفند 1394
بازدید : 610
نویسنده : امین

در این مقاله می خواهیم برخی فاکتورها را بیان کنیم که برتری سنگ مصنوعی را برای استفاده در نما نسبت به دیگر مصالح ساختمانی نشان می دهد. برای این که بدانیم سنگ مصنوعی برای نما مناسب است یا نه ابتدا بهتر است بدانیم چه سنگی برای استفاده در نما مناسب می باشد.

در زیر فاکتورهایی را که یک سنگ نما مناسب باید داشته باشد را برای شما بیان می کنیم:

  • سنگ مناسب برای استفاده در نما باید خاصیت عدم تغییر رنگ و جذب گرد و غبار را داشته باشد.
  • سنگ نما باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد.
  • به دلیل کار در ارتفاع باید سنگ نما قابلیت اجرای سریع و آسان را داشته باشد.
  • عایق حرارت و صدا بودن سنگ نما یک فاکتور بسیار مهم است
  • سنگ نما باید قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح را داشته باشد
  • قابلیت ترمیم آسان و کم هزینه بسیار مهم است
  • سنگ نما باید امکان به وجود آوردن اشکال مورد نظر را داشته باشد
  • عمر زیاد مهمترین فاکتور است
  • سنگ نما باید یکدست و یکنواخت باشد .

سنگ مصنوعی با دارا بودن تمامی موارد بالا بهترین گزینه برای نمای ساختمان بوده و در مقابل دیگر مصالح برتری محسوسی را دارد. همچنین سنگ مصنوعی به راحتی با دیگر عناصر مانند چوب ، سنگ مصنوعی و... ترکیب شده و می توان یک نما زیبا را بسازد. در آخر قیمت سنگ مصنوعی از نوع طبیعی آن بسیار مناسب تر و به این صورت می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : دو شنبه 3 اسفند 1394
بازدید : 553
نویسنده : امین

استفاده از سنگ مصنوعی در سال های اخیر پیشرفت چمشگیری داشته است و کاربرد سنگ مصنوعی روز به روز بیشتر می شود. از سنگ مصنوعی می توان برای ساخت سازه های مختلف و به منظورهای متفاوت استفاده کرد. در این بخش شما را با برخی از کاربردهای سنگ مصنوعی آشنا می کنیم.

کاربرد های رایج سنگ مصنوعی

• ساخت شومینه: از سنگ مصنوعی می توان برای ساخت شومینه به صورت متنوع و بسیار زیبا و متناسب با محیط استفاده کرد.

• استفاده از سنگ مصنوعی در حمام و آشپزخانه: با به کاربردن سنگ مصنوعی در محیط هایی همچون حمام و آشپزخانه می توان بافت های معماری خلاقانه ای ایجاد کرد.

• درب و پنجره و قوس ها: با استفاده از سنگ مصنوعی می توان قوس های معمولی به شکل بسیار زیبایی طراحی کرد.

• نمای ساختمان ها: به منظور طراحی زیبا و منحصر به فرد نمای ساختمان نیز می توان از سنگ مصنوعی استفاده کرد.

• تزیین فضای باز: علاوه بر کاربردهایی که تاکنون ذکر شده اند، از سنگ مصنوعی می توان برای ساخت شومینه، اجاق گاز، تزیین اطراف باغ، صندلی، میز و امثال این ها استفاده کرد. استفاده از سنگ مصنوعی تا حد زیادی به زیبایی محیط کمک می کند.

• ستون: ستون ها یکی دیگر از کاربردهای سنگ مصنوعی هستند. ستون ها موجب تقویت استحکام ساختمان هستند و وجود آنها ضروری است. اما در اکثر مواقع از زیبایی محیط می کاهند. برای رفع این مشکل می توان از سنگ مصنوعی استفاده کرد با چسباندن سنگ مصنوعی بر روی ستون ها می توان آنها را به یک سازه زیبا تبدیل کرد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : یک شنبه 2 اسفند 1394
بازدید : 1411
نویسنده : امین

در هنگام کار با سنگ مصنوعی و پس از نصب سنگ مصنوعی در محل مورد نظر، ممکن است درزهایی وجود داشته باشد که نیاز به مسدود کردن آنها خواهیم داشت. به منظور درزگیری و مسدود کردن شکاف های موجود بر روی سنگ مصنوعی ابتدا باید بتونه های اضافی موجود بر روی سنگ مصنوعی را با استفاده از یک دستمال مرطوب حذف کنیم.

به منظور هموار کردن درزهای بین پانل های سنگ مصنوعی، از یک قلم مو رنگ مرطوب استفاده کنید. برای این کار قلم مو را درجهت افقی بر روی درز بین سنگ مصنوعی بکشید.

مسدود کردن و درزبندی در محل های پیچ ها بر روی سنگ مصنوعی نیز باید انجام شود.

برای این منظور باید از مواد درزگیری مخصوص سنگ مصنوعی استفاده کنید که در بازار ارائه شده اند. پس از اضافه کردن درزگیر به محل مورد نظر بر روی سنگ مصنوعی با استفاده از یک قلم مو مرطوب، سطح سنگ مصنوعی را هموار نمایید.

بنابراین توجه داشته باشید که پس از تکمیل فرآیند نصب سنگ مصنوعی، کار شما تکمیل نشده است، زیرا زیبایی ظاهری نمای ایجاد شده توسط سنگ مصنوعی بسیار حائز اهمیت است. و وجود شکاف ها و درزها و همچنین بتونه ها و چسب های اضافی بر روی سنگ مصنوعی موجب کاهش زیبایی می شود. از این رو باید پس از تکمیل نصب سنگ مصنوعی به این نکات توجه کرده و آنها را از سنگ مصنوعی حذف کنیم.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : یک شنبه 2 اسفند 1394
بازدید : 4410
نویسنده : امین

در این مقاله می خواهیم بهترین روش هاب نصب سنگ مصنوعی را به شما آموزش دهیم. بهتر است در ابتدای کار طول و ارتفاع بخشی که می‌خواهید توسط سنگ مصنوعی پوشیده شود را در هم ضرب کنید تا بتوانید مقداری دقیق از سنگ مصنوعی را برایان محاسبه کنید.

سپس باید محل را برای نصب سنگ مصنوعی آماده کنید (زیر کاری درست شود). جهت نصب بر روی دیوار گچی و یا سطوح رنگ شده ابتدا سطح را به وسیله تیشه خراش داده و سپس اقدام به نصب سنگ مصنوعی نمایید. نصب بر روی نئوپان و یا ام دی اف مقداری سخت است برای این کار ابتدا سطح مورد نظر را با استفاده از رابیتس بپوشانید تا اتصال سنگ مصنوعی به درستی انجام شود. برای نصب بر روی کاشی و سرامیک هم مانند گچ عمل کنید.

عمدتاً نصب سنگ مصنوعی  به دو روش دوغابی و چسبی انجام می‌شود که نوع چسبی بسیار راحت‌تر و تمیزتر است. هنگامی که سنگ را در جای خود قرار می‌دهید با انجام تکان‌های آرام موجب شوید سنگ کاملاً در جای خود محکم شود.

روش چسبی:

سطح را کاملاً مسطح نمایید.

به ترتیب از پایین به بالا پشت سنگ‌ها را به‌وسیله چسب و ماله روی دیوار چسبانده و با ضربه محکم کنید.

روش دوغاب:

روش دیگر نصب سنگ مصنوعی روش دوغاب کاری یعنی ریختن بتن در پشت سنگ مصنوعی می‌باشد. سنگ مصنوعی را در این روش می‌توان مستقیماً بر روی سطح آجری،  بلوک‌های بتنی  و یا هر سطح نصب نمایید. بهتر است ملات را با نصبت یک به یک از سیمان و ماسه بسازید و بسیار بهتر است در این ملات از چسب‌های پودری سنگ و کاشی نیز استفاده کنید. و در انتهای کار به وسیله کیسه و ملات بندکشی کنید.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : شنبه 1 اسفند 1394
بازدید : 337
نویسنده : امین

سنگ مصنوعی یکی از مصالح جدید ساختمانی است که در چند سال اخیر کاربرد فراوانی در ساخت و سازها پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم برخی از مزایا و معایب سنگ مصنوعی را برای شما علاقه مندان شرح دهیم.

مزایای سنگ مصنوعی

• به عنوان یکی از اولین مزیت های سنگ مصنوعی می توان به قیمت سنگ مصنوعی اشاره کرد. سنگ مصنوعی نسبتا دارای قیمت مناسب تری نسبت به سنگ طبیعی است. از این رو استفاده از آن بسیار توسعه پیدا کرده است.

• سنگ مصنوعی دارای وزن کمی است. به گونه ای که استفاده از آن بسیار آسان است.

• از نظر ظاهری نیز سنگ مصنوعی دارای مزایایی است. سنگ مصنوعی در رنگ و طرح های متنوعی تولید می شود که این امر موجب افزایش زیبایی در محل استفاده از سنگ مصنوعی است.

• استفاده از سنگ مصنوعی به محل هایی همچون هتل ها، ادارات، خانه و غیره موجب ایجاد چشم اندازی زیبا می شود.

علاوه بر مزایا، استفاده از سنگ مصنوعی دارای معایبی نیز است. در این بخش شما را با برخی از معایب کاربرد سنگ مصنوعی آشنا می کنیم.

معایب سنگ مصنوعی

• سنگ مصنوعی نسبت به مصالح سنگی طبیعی دارای دوام کمتری است به گونه ای که در طول زمان ممکن دچار شکاف و یا از بین رفتن شود.

• استفاده از سنگ مصنوعی با وجود زیبایی که دارد، اما از نظر زیبایی شناسی طبیعی (مثل رشد خزه و گلسنگ) نسبت به سنگ هایی که به طور طبیعی ایجاد شده اند، از زیبایی طبیعی کمتری برخوردار است.

با تمام این تفاسیر استفاده از سنگ مصنوعی در ساخت و ساز روز به روز افزایش می یابد. این امر موجب افزایش خرید سنگ مصنوعی توسط پیمانکاران و مهندسان ساختمان شده است. شرکت تهران سنگ، یکی از برترین شرکت ها در زمینه فروش سنگ مصنوعی و ارائه خدمات نصب سنگ مصنوعی با بهترین قیمت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : شنبه 1 اسفند 1394
بازدید : 436
نویسنده : امین

در این مقاله در ابتدا جدولی از مقایسه مشخصات و مقاومت سنگ مصنوعی و طبیعی را برای شما آماده کرده‌ایم که برتری سنگ مصنوعی را به نمایش می گذارد و سپس مشخصات فنی و تخصصی در زمینه سنگ مصنوعی را برای شما بیان خواهیم کرد. تمامی است نتایج در آزمایشگاه‌های بزرگ و تحت نظارت متخصصین امر انجام گرفته است.

عنوان آزمایش

سنگ مصنوعی

سنگ طبيعي

مقاومت فشاری

1000-600   kg/cm2

400 -200  kg/cm2

مقاومت كششی

150-60    kg/cm2

30  kg/cm2

مقاومت سايشی

كمتر از 2/2 g/cm2

4/0  g/cm2

مقاومت دمايی

cycles 500

50 cycles

نفوذ آب

كمتر از 3%

1%-15%

مشخصات فنی سنگ مصنوعی:

در سنگ مصنوعی مقاومت فشاری 800 – 1200 کیلوگرم بر سانتی متر

مقاومت کششی این نوع سنگ 150 کیلوگرم

مقاومت خمشی انواع سنگ مصنوعی بین 150 – 200 کیلوگرم

مقاومت حرارتی در سنگ مصنوعی 500

مقاومت دما تا منفی 50 درجه سانتی گراد

نفوذ رطوبت کمتر از 3%

رنگ این دسته محصولات مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف می باشد.

قدرت چسبندگی بسیار بالا و هماهنگی با اواع مصالح

نصب آسان و سریع

دارای رنگ های متنوع

میزان انبساط و انقباض بسیار پایین

وزن کم و قابلیت شستشو راحت

قابلیت برش کاری و همچنین سوراخ کاری آسان و با کمترین دور ریز



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394
بازدید : 541
نویسنده : امین

استفاده از رزین در تولید انواع سنگ مصنوعی بسیار رایج است و اغلب تولید کنندگان از این ماده در تولیدات خود استفاده می‌کنند، ولی باید بدانید استفاده از رزین با کیفیت در ترکیبات سنگ مصنوعی بسیار پر اهمیت است زیرا امروزه و با وجود رزین‌های نا مرغوب در کشور بسیار در انتخاب رزین باید دقت کرد. در ادامه این مقاله برخی از خصوصیات یک رزین مناسب برای استفاده در سنگ مصنوعی را برای شما بیان خواهیم کرد.

در ابتدا بهتر است بدانیم چرا از رزین در سنگ مصنوعی استفاده می‌شود.

افزایش مقاومت و استقامت را در سنگ مصنوعی بالا می‌برد

موجب بهتر مخلوط شدن اجزاء تشکیل دهنده سنگ مصنوعی می‌شود.

زمان خشک شدن سنگ مصنوعی را کاهش می‌دهد.

 رزین مرغوب سنگ مصنوعی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

ذرات جامد آن به میزان 50% باشد

قابل استفاده در تمامی سیمان‌های موجود در بازار را داشته باشد

با میکرو سیلیکا سازگار بوده و به خوبی مخلوط شود

حالت فیزیکی مناسب داشته باشد

درصد کلر آن آر 0.1% کمتر باشد

PH آن در حدود 7.5 باشد



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394
بازدید : 573
نویسنده : امین

در این مقاله برخی سؤالات کاربران در زمینه سنگ مصنوعی که بارها از ما پرسیده شده را برای شما قرار داده‌ایم، شاید یکی از اینها سؤال شما نیز باشد.

سنگ مصنوعی از چه موادی ساخته شده است؟

سنگ مصنوعی از مخلوط خرده سنگ‌های طبیعی و نوع خاصی سیمان به همراه مواد شیمیایی و رنگ‌دانه ها تولید می‌شود.

رنگ سنگ مصنوعی به چه صورت می‌باشد؟

رنگ بکار رفته در سنگ مصنوعی دارای منشأ معدنی و طبیعی است و در مخلوط اولیه سنگ مصنوعی ترکیب می‌شود که این امر موجب می‌شود به مرور زمان رنگ محصول تغییر نکند.

سنگ مصنوعی قابلیت برش و سوراخ کردن را دارد؟

برش و سوراخ کاری در سنگ مصنوعی کاملاً مانند سنگ‌های طبیعی می‌باشد.

روش نصب سنگ مصنوعی چگونه است؟

روش نصب بسیار ساده و به وسیله سیمان و یا چسب مخصوص انجام می‌شود.

چسبندگی سنگ مصنوعی به نسبت سنگ طبیعی کمتر است؟

کاملاً این مسئله برعکس می‌باشد، بسیاری از سنگ‌های طبیعی به دلیل منشأ آهگی خود قدرت چسبندگی پایینی دارند و حتی سرامیک نیز به خاطر منشأ رس خود استحکام بالایی ندارد در مقابل سنگ مصنوعی به دلیل وجود مواد معدنی و طبیعی و سیمان قدرت چسبندگی بسیار بالایی را دارد.

سنگ مصنوعی در گرما و سرما چگونه عمل می‌کند؟

در مناطق سردسیر سرما زمستان موجب ترک‌های کوچک و سپس یخ زدگی آب در این ترک‌ها موجب شکستن سنگ می‌شود ولی سنگ مصنوعی با مقاومت دمایی بالا و تحمل یخبندان زیاد می‌توان جایگزین بسیار مناسبی برای استفاده در نما ساختمان در این مناطق باشد.

در هنگام استفاده از سنگ مصنوعی در نما نیز مانند سنگ طبیعی نیاز به رزین است؟

سنگ مصنوعی به علت نفوذ بسیار پایینتر آب هیچ نیازی به استفاده از رزین و لاک ندارد.

در چه بخش‌هایی نباید از سنگ مصنوعی استفاده کرد؟

از سنگ مصنوعی تنها در محل‌های با رطوبت دائمی مانند استخر و حمام نباید استفاده کرد.

سنگ مصنوعی چه مزایای نسبت به سنگ‌های طبیعی دارد؟

ارزان‌تر، مقاومت دمایی بالا، تنوع و رنگ و طرح، مقاومت در برابر رطوبت، نصب آسان و...



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
بازدید : 504
نویسنده : امین

سنگ مصنوعی تهران سنگ توانسته با استفاده از ترکیبات خاص خود سنگی تولید کند که هم برای استفاده در فضای داخلی و دکوراسیون داخلی مناسب باشد و هم برای استفاده در نما یک گزینه کاملاً ایده آل باشد. در این مقاله تصمیم به توضیح شیوه تولید سنگ مصنوعی در سرکت تهران سنگ را نداریم بلکه می‌خواهیم یک دید کلی از شیوه تولید سنگ مصنوعی به شما بدهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

در ابتدا شروع به ترکیب و  میکس موادی مانند سنگ مرمر، سنگ کلسیت ، گرانیت به همراه سیمان و مقدار کمی آب می‌کنیم، نوع سنگ طبیعی بکار رفته در بافت سنگ مصنوعی بسته به نوع سنگ متفاوت است و همین امر موجب شده بتوانیم انواع مختلفی از سنگ مصنوعی را متناسب با نیاز مشترین تولید نماییم. میزان آب به سیمان در حدود 5 به 30 می‌باشد. در ادامه این مخلوط را در قالب مخصوص ریخته و سپس فشرده و ویبره می‌کنیم تا شکل قالب را به خود بگیرد، در این بخش میزان فشرده سازی بسیار مهم است. به دلیل وجود قالب های متنوع می توان سنگ مصنوعی را در اشکال مختلف تولید کرد.

در تولید سنگ مصنوعی یکی از مهم‌ترین اصول ‌استفاده از حداکثر مواد طبیعی در مخلوط آن می‌باشد. رنگ سنگ مصنوعی از رنگ دانه های اکسید آهن و... تأمین می‌شود و به دلیل وجود رنگ های متنوع می توان سنگ مصنوعی با رنگ های مختلف را تولید کرد. باید بدانید پروسه رنگ سنگ مصنوعی بسیار مهم و با اهمیت است، تکنولوژی رنگ شامل دو بخش است که در ابتدا رنگ زمینه که در مخلوط سنگ مصنوعی ترکیب می‌شود و رنگ رویی که در زمان قالب گیری اضافه می گردد و این امر موجب می‌شود تغییر رنگ در سنگ مصنوعی در طول سالیان آب و هوا به وجود نیاید.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
بازدید : 530
نویسنده : امین

استفاده از سنگ مصنوعی مناسب در نما بسیار مهم است، زیرا نما هم در زیبایی ظاهر ساختمان اهمیت زیادی دارد و هم در عایق بندی صوتی و حرارتی بسیار مهم است. در این مقاله می خواهیم چند مشخصه مهم یک سنگ مصنوعی مناسب برای استفاده در نمای ساختمان را برای شما بیان خواهیم کرد.

نکات مهم در انتخاب سنگ مصنوعی مناسب برای نما:

در ابتدا باید بگوییم بافت سنگ مصنوعی انتخابی شما باید بدون شیار و ترک باشد، زیرا همین شیارها موجب نفوذ رطوبت و همچنین محل تکثیر قارچ و باکتری می شوند و در نتیجه عمر سنگ را به شدت پایین می آورند.

نکته بعدی این است که پشت سنگ یعنی سطحی که به ملات می چسبد نباید دچار پوسیدگی باشد ( پوسیدگی با ناهمواری متفاوت است) زیرا این پوسیدگی به مرور زمان موجب جدا شدن سنگ مصنوعی از نما می شود.

مقاومت فشاری سنگ مصنوعی انتخابی شما باید بیش از۱۵۰کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد تا به مرور زمان سنگ دچار شکستگی نشود.

سنگ مصنوعی که برای نما انتخاب می کنید باید در مقابل سایش مقاوم باشد.

سنگ مصنوعی نما باید درصد نفوذ آب کمی داشته باشد(این امر بسیار مهم است).

سنگ مصنوعی شما باید در مقابل تغییرات دما مقاوم باشد تا در گرما تابستان و سرما زمستان دچار مشکل نشود.

بهتر است سنگی را انتخاب کنید که در مقابل اسید مقاوم باشد تا در برابر باران های اسیدی بتواند جلوه خود را حفظ نمایید.

باید بدانید سنگ مصنوعی تهران سنگ با آزمایشات فراوان و سابقه کار زیاد ثابت کرده تمام موارد فوق را برای انتخاب به عنوان سنگ نما را دارد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : سه شنبه 27 بهمن 1394
بازدید : 488
نویسنده : امین

همان‌گونه که در مقالات قبلی نیز بیان شد، سنگ مصنوعی دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل ضربه و فشار می‌باشد و این یکی از برتری‌های سنگ مصنوعی است. باید بدانید بر روی محصولات تهران سنگ آزمایش ها مکرر و دقیقی انجام می‌گیرد تا همیشه سنگ با کیفیت و استاندارد در اختیار مشتریان گرامی قرار گیرد.

در ادامه می‌خواهیم برخی از آزمایش ها که بر روی سنگ مصنوعی انجام شده و استحکام بالای این سنگ را نشان می‌دهد برای شما بیان کنیم.

مقاومت فشاری سنگ مصنوعی در آزمایش ها بین 800 – 1200 کیلوگرم بر سانتی سنجیده شده است.

مقاومت کششی سنگ مصنوعی حدود 150 کیلوگرم می‌باشد.

مقاومت خمشی در دستگاه انحنا  بین 150 – 200 کیلوگرم تعیین گردیده است.

مقاومت در برابر سرما تا -50 درجه سانتی‌گراد تعیین گردیده است.

این تنها چند نمونه از آزمایش ها بر روی سنگ مصنوعی می‌باشد که با مقایسه نتایج آنها با سنگ طبیعی می‌توان به برتری سنگ مصنوعی پی برد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
بازدید : 832
نویسنده : امین

تاریخچه ساخت و تولید سنگ مصنوعی به سال 1892 بر می گردد، در این سال فردی به نام فردریک رنسام که یک صنعتگر انگلستانی بود موفق به تولید اولین سنگ مصنوعی شد، البته باید بدانید شیوه تولید فردریک بسیار با شیوه تولید امروزی متفاوت بوده است.

تولید سنگ مصنوعی به شیوه امروزی در سال 1960 و در کشور ایتالیا پایه گذاری شد ، در سال 1965 اولین کارخانه تولید سنگ مصنوعی در ایتالیا ساخته و شروع به تولید گسترده این کالا کرد. جالب است بدانید ایده ساخت سنگ مصنوعی توسط چند طراح ساختمانی مطرح شد، آنها برای طراحی خود و هماهنگی با فضاهای مختلف نیاز به سنگ های متنوع تر و دارای رنگ های بیشتر داشتند، از این رو دست به ساخت سنگ مصنوعی زدند و توانستند شیوه نوین و همچنین مصالحی نوین را برای استفاده در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی خلق نمایند. در آن روزها بیشتر از سنگ مصنوعی برای سنگ فرش خیابان و حیاط منازل و محوطه سازی استفاده می شد، ولی امروزه سنگ مصنوعی به یکی از اجزاء جدا نشدنی معماری تبدیل شده است.

باید بدانید مهمترین ماده در تولید سنگ مصنوعی تکه های سنگ طبیعی می باشد، ولی با ترکیب تکه سنگ های مختلف و یا استفاده از رنگدانه های متنوع و حتی اضافه کردن فلز و .. در ترکیب این سنگ ها می توان سنگ هایی با تنوع بسیار زیاد تولید کرد. باید بدانید جدا از تنوع در طرح و رنگ سنگ مصنوعی برتری های دیگری مانند وزن ، استحکام ، مقاومت و... را داراست و این برتری ها موجب شده روز به روز به علاقمندان به استفاده از سنگ مصنوعی اضافه شود.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
بازدید : 489
نویسنده : امین

برش و نصب سنگ مصنوعی کاری بسیار تخصصی است، برای داشتن نمای زیبا و یا دکوراسیون مناسب نصب درست مکمل کیفیت سنگ مصنوعی می باشد، زیرا با نصب اشتباه امکان جداشدن و یا شکستکی در سنگ مصنوعی وجود دارد، پس در نصب سنگ و انتخاب استادکار مناسب دقت فرمایید.

دوغاب

در نصب سنگ مصنوعی به روش دوغاب ویا به بیان دیگر ریختن بتن در پشت سنگ باید از مصالح مناسب و دارای غلظت و چسبندگی مناسب استفاده کرد، این روش یکی از قدیمی ترین روش های نصب انواع سنگ می باشد، که امروزه هم پر کاربردترین روش نصب می باشد. در این روش نیازی به زیرکاری نمی باشد و روشی سریع و آسان برای نصب سنگ مصنوعی می باشد. بهترین ملات برای استفاده در این روش مخلوط سیمان و ماسه به نسبت مساوی می باشد همچنین بهتر است از چسب های سنگ نیز در این مخلوط برای استحکام بیشتر استفاده کنید، سپس آن را در پشت سنگ مصنوعی ریخته و منتظر می مانیم تا خشک شود.

چسب کاشی

در این روش نصب ابتدا نیاز به زیر کاری است و باید سطح مورد نظر را به وسیله سیمان مسطح نمود، سپس با استفاده از کاردک چسب کاشی را که از مخلوط کردن آب و پودر چسب کاشی به دست می آید، را بر روی آن کشیده و سپس سنگ مصنوعی را روی ان قرار می دهید. بسته به نوع چسب خشک شدن این چسب متفاوت است ولی بین نیم ساعت تا سه ساعت ممکن است به طول بینجامد. نکته مهم در این روش میزان درست مخلوط کردن پودر چسب با آب است، این مخلوط نباید به اندازه ای شل باشد که سنگ بر روی آن سر بخورد و نه به اندازهای سفت که سنگ مصنوعی به آن نچسبد.

پیچ رول پلاک

در ابتدا باید بگوییم خود ما این روش را توصیه نمی کنیم زیرا عمر سنگ مصنوعی را بشدت کم می کند و به مرور زمان می تواند موجب ترک خوردگی و شکستگی سنگ شود. در این روش با سوراخ کردن سنگ و قرار دادن رول پلاک در زیرکاری به وسیله پبیچ این دو سطح را به هم متصل می کنند، استفاده از این روش در نما ساختمانها بسیار مرسوم است.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
بازدید : 540
نویسنده : امین

شما شاید تصور کنید برش سنگ مصنوعی کاری بسیار ساده می باشد، ولی باید بدانید برش سنگ مصنوعی دارای تکنیک هایی می باشد که با استفاده از آنها می توان به آن جلوه خاصی داد، مهمترین این تکنیک ها معرق کاری و مشبک کاری است که در این مقاله این دو را توضیح خواهیم داد.

معرق ‌کاری

با استفاده از برش خاص و قرار دادن چند نوع سنگ مصنوعی در کنار هم و ترکیب آنها می توان طرحی بسیار زیبا خلق کرد. از این نوع برش بسیار در دکوراسیون داخلی استفاده می شود، به این برش و چیدمان سنگ مصنوعی معرق کاری می گویند که در آن از رنگ و طرح های مختلف سنگ مصنوعی می توان استفاده کرد.

به دلیل وجود سنگ مصنوعی در طرح و رنگ مختلف می توان با ترکیب آنها بی نهایت طرح زیبا و خلاقانه ایجاد کرد و محیطی زیبا را به وسیله آنها خلق کرد.

مشبک ‌کاری

از مشبک کاری سنگ مصنوعی بسیار در نماهای ساختمانی استفاده می شود. مشبک کاری چیست؟ به ایجاد برآمدگی و سوراخ در سنگ مصنوعی به منظور عبور نور و هوا مشبک کاری می گویند.

برای مثال در برخی نماها از قطعات فلزی برای هواکش ها استفاده می شود، که این امر از زیبایی نما ساختمان بسیار کم خواهد کرد، ولی با قرار دادن سنگ مصنوعی مشبک کاری شده به جای این هواکش ها می توانید نمایی زیبا و یک پارچه داشته باشید. از مشبک سنگ مصنوعی بسیار برای عبور نور نیز استفاده می شود که می توان از آن در دکور داخلی نیز بسیار استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
بازدید : 517
نویسنده : امین

در این مقاله برخی از برتری های سنگ مصنوعی را نسبت به سنگ های معمول برای شما بیان خواهیم کرد.

تیره نشدن سنگ مصنوعی به مرور زمان

اگر توجه کرده باشید سنگ های طبیعی در زمان نصب بسیار شفاف و براق هستند و این به دلیل استفاده از رزین در سطح سنگ است. این رزین در اثر عوامل جوی مانند: نور خورشید و همچنین باران اسیدی ، بعد از مدتی از بین می رود و در نتیجه سنگ دچار تیرگی می شود.

در مقابل به دلیل جذب رطوبت بسیار پائین و تراکم مولکولی بالا و همچنین عدم وجود حفره در بافت داخلی سنگ مصنوعی این سنگ ها به مرور زمان دچار تیرگی نمی شوند و بعد از گذشت سالها همچنان جلوه اولیه خود را حفظ می نمایند.

چسبندگی بیشتر سنگ مصنوعی

سنگ های طبیعی به دلیل ناهمسان بودن  و ضریب انبساط و انقباض متفاوت سنگ و بتن به مرور زمان شل شده و از بدنه ساختمان جدا می شوند، این امر موجب  خسارات زیادی در ساختمان می شد .امروزه برای رفع این مشکل از پیچ و رول پلاک استفاده می کنند که زیبایی سنگ را گرفته و به مرور زمان با زنگ زدگی مشکلاتی را برای سنگ ایجاد می کند.

در مقابل سنگ مصنوعی به دلیل قدرت چسبندگی بالا به مصالح ساختمانی و همچنین به دلیل همسان بودن ضریب انبساط و انقباض آن با مصالح به مرور زمان خود را از ساختمان جدا نمی کند.

قیمت مناسبت سنگ مصنوعی

سنگ طبیعی در بازار با قیمت بسیار زیاد وجود دارد، با تحقیق در مورد قیمت متوجه خواهید شد سنگ با کیفیت معمول قیمت بالایی دارد.

سنگ مصنوعی با کیفیت بالا قیمتی معادل یک سوم سنگهای معمول را دارد، یعنی با انتخاب سنگ مصنوعی کیفیت را در کنار قیمت مناسب خواهید داشت.

وزن کم سنگ مصنوعی

وزن سنگ های طبیعی 2500 الی 3000 کیلوگرم بر متر مکعب به صورت نرمال می باشد ، برای مثال سنگ های تراورتن وزن 2500 کیلوگرم در متر مکعب را داراست.

در مقابل وزن سنگ مصنوعی به صورت نرمال 2200 کیلوگرم بر متر مربع و سنگ مصنوعی نیمه سبک 1500 – 1700 کیلوگرم و نوع فوق سبک سنگ مصنوعی وزنی بین 500 الی 1100 کیلوگرم را داراست، که با مقایسه این وزن ها می توان فهمید که سنگ مصنوعی به نسبت سنگ های طبیعی بسیار سبک تر است .

مقاومت سنگ مصنوعی در مقابل سرما و گرما

سنگ های طبیعی به دلیل جذب آب و نفوذ آب به درون آنها در اثر سرمای زیاد هوا این آبها یخ زده و شکاف های کوچکی در آنها ایجاد می کند که به مرور زمان موجب شکستگی سنگ خوهد شد.

در مقابل سنگ مصنوعی به دلیل عدم نفوذ آب سرما تا دمای -50 درجه را به راحتی تحمل می کند.

عایق صوتی و حرارتی سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی به دلیل استفاده از ترکیبات خاص خود عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسبی برای استفاده در نمای ساختمان می باشد، همچنین به دلیل شکل هندسی خواص خود موجب شکست صوت و ورود کمتر صدا به منزل می گردد.

چند برتری سنگ مصنوعی

 فرسایش کمتر سنگ مصنوعی به نسبت سایر سنگ ها

تنوع در طرح ، رنگ و ابعاد که موجب زیبایی بسیار زیاد سنگ مصنوعی شده است.

 مقاومت بالا در مقابل فشار و ضربه



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
بازدید : 534
نویسنده : امین

سنگ مصنوعی از ترکیب تکه های سنگ طبیعی با مواد افزاینده تولید می شود. سنگ مصنوعی از ترکیب سیمان ، خاک رس ، آگرگات سنگ ضایعاتی و خاک های سبک وزن ساخته می شوند البته هر شرکت تولید کننده سنگ از فرمول خواص خود استفاده می کند ولی مواد کلی همین مواد می باشند. بااستفاده از رنگ دانه اکسید آهن به همراه رنگ دانه های دیگر رنگ مورد نظر را به سنگ مصنوعی می دهیم. پس از ترکیب مواد گفته شده به همراه رنگ دانه ها این مخلوط را در قالب ریخته و آن را می کوبیم، باید بدانید این قالب ها دارای نقش و نگار های مختلف و متنوعی می باشند. از نظر قیمت، سنگ های مصنوعی به مراتب قیمتی مناسب تر از سنگ های طبیعی دارند، زیرا به نسبت سنگ طبیعی تولید آن کم هزینه تر می باشد، همچنین سنگ مصنوعی دارای وزنی کمتر و ضخامت کمتر به نسبت سنگ طبیعی هستند، این امر موجب هزینه حمل کمتر نیز می شود. علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد مقاومت سنگ مصنوعی بالاتر و در قطعات کوچکتر موجود می باشد این امر موجب نصب آسان و هزینه کمتر می شود

وزن سنگ مصنوعی تقریبآ پانزده کیلوگرم بر متر مربع می باشد و در صورت استفاده از سنگ مصنوعی در قطعات کوچک تا چهل کیلوگرم بر متر مربع نیز افزایش می یابد که بازهم از سنگ طبیعی بسیار سبکتر می باشد. رنگ سنگ مصنوعی در گذر زمان و در مقابل عوامل جوی از بین نمی رود و کم رنگ هم نمی شود، زیرا در زمان تولید رنگ پودری در ساختار سنگ مخلوط شده است. تنوع در رنگ و طرح در سنگ مصنوعی به نسبت سنگ صبیعی بسیار بالاتر است. سنگ مصنوعی یک محصول سیمانی است و دارای عمر مفیدی زیاد که برای استفاده در سطح خارجی ساختمان بسیار مناسب است. سنگ  مصنوعی به دلیل تحمل تغییرات دمای بالا می توانند در ساخت فضای شومینه مورد استفاده قرار گیرند. تحمل دمای بالای سنگ مصنوعی به دلیل وجود خاک رس در ساختار آن می باشد.



:: برچسب‌ها: سنگ مصنوعی ,

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

به وب سایت سنگ مصنوعی | سنگ آنتیک خوش امدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

لطفآ ایتدا لینک ما را ( http://goo.gl/RcixGv ) با عنوان سنگ مصنوعی در وبلاگ خود قرار دهید سپس لینک خود را در ابن بخش وارد نمایید.






سئو

RSS

Powered By
loxblog.Com